Код ошибки 80090016 microsoft teams

If you’re an IT professional and managing Office 365 for your clients, this article may help you to resolve a Trusted Platform Module (TPM) error which your clients may see. Some of the clients while sychronization of email or contacts, will be asked for credentials. After the credentials are entered, they’re asked for same again. And following error happens then:

Something went wrong. Your computer’s Trusted Platform Module has malfunctioned. If this error persists, contact your system administrator with the error code 80090016.

Device Manager Windows 10

In this case, the server message is ‘Keyset does not exist Keyset does not exist‘. The common cause for this issue may be that TPM chip or firmware is not up-to-date. You should upgrade TPM firmware and this should help. Else, you can below mentioned fixes.

FIX 1 – Uninstall TPM And Check

1. Press W8K+ R and type devmgmt. msc in the Run, hit Enter key to open Device Manager snap-in.

Device Manager Windows 10

2. In the Device Manager window, under Security devices, right click on Trusted Platform Module [X.0], where X.0 is the version number and select Uninstall device. Confirm the uninstall operation on confirmation prompt.

Device Manager Windows 10

3. Close Device Manager, reboot and check the status of problem.

If after rebooting the machine, the issue is resolved, it means the TPM chip is really corrupted and you need to seek for its hardware replacement.

If issue still persists, try FIX 2 mentioned next.

FIX 2 – Rename Azure Active Directory Authentication Plugin

By default, Outlook or rather should I say Office 365 on Windows 10 V1703 or later uses Azure Active Directory Authentication Library (ADAL) framework-based authentication. Microsoft says, Office build 16.0.7967 or later, uses Web Account Manager (WAM) for sign-in workflows. This issue can be fixed by renaming the plugin used for the authentication purpose. You need to sign in with different account or perform this workaround from a network share and make sure the client facing this account is signed off. Then try these steps:

1. Press W8K+ R and type %appdata%\Local\Packages and press Enter key or click OK.

3. Note that Microsoft. AAD. BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy folder will be automatically recreated as soon as the affected client log in. Start Outlook and allow organization to manage the device. If you get any TPM error, ignore it and continue using Outlook. The error may no longer appearing then.

Kapil Arya

About Kapil Arya

Kapil is presently a Microsoft MVP in Windows IT Pro expertise. He is Windows Insider MVP as well, and author of ‘Windows Group Policy Troubleshooting’ book. In 2015, Microsoft India accomplished him as ‘Windows 10 Champion’. Being passionate Windows blogger, he loves to help others on fixing their system issues. You can follow him for news/updates and fixes for Windows.

Hi Kapil, thanks for this. I followed your steps – but I’m facing the same issues all over again. I’ve been recommended to create a new profile, failing which, I should reformat windows. I’ve read multiple articles here a new profile has not solved the problem.

I started facing this issue of credentials after the latest windows 10 feature update 2 weeks back.

What do you recommend?

we had to replace a motherboard in a staff members laptop and started to receive this error after the new one was installed. Basically just had to rename a AAD Broker folder.

Код ошибки caa70004 в Microsoft Teams

Сбой caa7004 в Майкрософт Тимс появляется при открытии программы, в момент входа в учетную запись или во время подключения к онлайн-конференции. Встречается он нечасто, но сильно осложняет жизнь пользователям. Особенно неприятно, когда даже перезагрузка не помогает. Что же делать, когда возникает код ошибки caa70004 в Microsoft Teams? Именно этому вопросу посвящена наша статья.

Решение проблемы

Вид ошибки caa70004 в Microsoft Teams

Выглядит данный сбой следующим образом:

В первую очередь при его появлении перезапустите ПК, если еще этого не делали. Многие проблемы и системные сбои удается устранить таким способом. Начинать нужно с такого решения. А если оно не помогло, то придется перейти к более сложному.

Суть данной ошибки в том, что компьютер пользователя не может подключиться к серверам Микрософт Тимс. Это может быть связано с:

Разберемся с каждым случаем по отдельности.

Вариант №1: Устаревший Майкрософт Тимс

На официальном сайте программы указано, что корректная работа гарантируется только при использовании последней версии MS Teams. А значит, появление проблем может быть связано с тем, что новое обновление еще не установлено. Решение – установить его вручную. Для этого:

Вариант №2: Антивирус

Антивирусная защита в некоторых ситуациях мешает корректной работе программ. Например, она может заблокировать подключение MS Teams к интернету. Решение тут одно – на время приостановить работу антивируса. Если это помогло, то программу стоит добавить список исключений.

Вариант №3: Системный сбой

В Windows может с течением времени случиться ситуация, когда настройки сетевого подключения собьются. А значит, их нужно сбросить до исходных значений. Делается это с помощью одной консольной команды.

Вариант №4: Проблемы с Wi-Fi-роутером

Если вы подключены к интернету через Wi-Fi-роутер, то появление сбоя с кодом caa70004 может быть вызвано именно им. В настройках устройства мы копаться не рекомендуем. Попробуйте просто его перезапустить (выключить и включить). Как ни странно, это может помочь.

Вариант №5: Избыток кэш-файлов

В кэш сохраняются те данные, которые загружались в Teams с течением времени – аватары пользователей, показанные презентации и т. д. И если он забит или файлы оттуда повреждены, то могут возникнуть неполадки. Решение тут – ручная чистка. Но предварительно следует удалить программу.

Вот пошаговая инструкция:

Источники:

https://www. kapilarya. com/fix-your-computers-trusted-platform-module-has-malfunctioned-80090016

https://ms-teams. ru/faq/error-caa70004-in-microsoft-teams

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: